Pagina's

dinsdag 26 januari 2016

Een hoekenwerk rond gedichten !

Het vijfde leerjaar was helemaal in de gedichtensfeer. De kinderen hadden allemaal een zelfgekozen gedicht meegebracht naar de klas. De klas was ook helemaal versierd met gedichten.
Er was een hoekenwerk met zeer leuke, verschillende opdrachten. Voor ieder wat wils! Er was keuze uit: een gedichtenhoek waarin de kinderen zelf een gedicht mochten schrijven. In een andere hoek verzonnen ze een toneeltje bij een gedicht. Er was zelfs een hoek waar er met de Ipad bij een gedicht een filmpje kon gemaakt worden . Als afsluiter van het hoekenwerk hebben de kinderen de toneelstukjes en filmpjes aan elkaar voorgesteld. Bij het laatste gedicht van de dag hoorde ook een smakelijke verrassing. We hebben ervan genoten ! Knap gedaan, vijfdeklassers !



Bekijk hier onze zelfgemaakte filmpjes :
Enkele zelfgeschreven gedichten van L5AA :

Ik hou van jou,
maar je ogen zijn niet blauw.
Je ogen zijn groen,
Wat een grote kapoen !
Jij bent mijn hartedief,
daarvoor dient deze brief.
Ik wil je iets vragen,
maar je mag niet klagen.
Wil je het aan ?
Ja, blijf dan niet staan.
Nee, ga dan niet van de baan.
Ik zie je graag.
Dit was mijn laagste laag.


Er was eens een spin,
die kroop ergens in.
Nu vraag je je misschien af,
is hij niet een beetje maf.
En ja dat is hij,
het is geen slimme bij.
Hij kroop ergens in,
die malle spin.
Hij kroop door een buis,
recht naar een huis.
Maar pas op, malle spin,
je gaat er nu wel in.
Maar hoe ga je eruit,
straks ben je een platte … spruit.

Jana Saar


Ik zat op een tak echt op mijn gemak,

toen hoorde ik krak,
daar ging de tak.
Ik viel op de grond op mijn kont !
Het was niet erg, want ik viel in ...
een sneeuwberg !

Sneeuw

Een sneeuwbal
Een sneeuwman maken
Liggen in de sneeuw
Pret !


GitteMargot



Juf Liesl